Op maandag 21 maart hebben medewerkers van Albert Heijn (filiaal Godsweerdersingel) in twee groepen voorlichting gehad over wat zij kunnen bijdragen aan een dementievriendelijk Roermond. Tijdens een werklunch hebben twee vrijwilligers van Dementievriendelijk Roermond uitleg gegeven over wat dementie is en hoe je het kunt herkennen. Bijvoorbeeld iemand die een paar keer in een gang op en neer loopt of vraagt waar de koekjes liggen, maar vervolgens niet meer weet welke koekjes altijd gekocht worden. De medewerkers van Albert Heijn herkenden sommige signalen en al snel volgde een gesprek over hoe met deze klanten om te gaan.
De medewerkers gaven aan dat ze deze klanten graag helpen, maar niet altijd weten hoe ze dat moeten aanpakken. Alle medewerkers hebben een handige tipkaart dementie ontvangen met daarop omgangstips en hoe de signalen te herkennen. De bedrijfsleider gaf na de presentatie aan in de toekomst meer rekening te willen houden met klanten met dementie, bijvoorbeeld door producten niet te vaak van plaats te wisselen.